tisdag 22 november 2016

Tisdag 22 Nov.

Tisdag 22 Nov.

Idag har vi spelat olika spel på flera konsoler.

Super Mario 64
· Släpptes: 1996
· Kontroll: Nintendo 64
· Grafik: 3D
· Genre: Plattform, barn
· Utvecklare: Nintendo EAD
· Åldersgräns: 4+

Mona: Jag har det här spelet hemma så den var enkel att kontrelera och förstå.

Hanna: Jag har försökt det här spelet förut, och mitt första intryck var att det ser ok ut. Den är svår att kontrollera, eftersom att själva spelkonsolen är uppbyggd på ett speciellt sätt.


Super Mario 3
· Släpptes: 1988
· Kontroll: SNES (Super Nintendo Entertainment System), NES (Nintendo Entertainment System)
· Grafik: Pixel, 2D
· Genre: Plattform, barn
· Utvecklare: Nintendo
· Åldersgräns: 3+

Mona: Mario är svår att kontrelera och hoppar snabbt. långt och högt och det kändes att har okontrollbar. Efter ett tag började man förstå och det blev enklare men jag dog en massa gånger ändå.

Hanna: Jag gillar pixel spel väldigt mycket, och jag föredrar det än 3D spel för det mesta. Jag har själv spelat det här spelet många gånger och jag tycker att det är väldigt roligt. Kontrollen kan vara svår att vänja sig vid.


Sly Raccoon
· Släpptes: 2002
· Kontroll: Playstation 2
· Grafik: 3D
· Genre: Plattform, stealth
· Utvecklare: Sucker Punch Productions
· Åldersgräns: 8+/10+

Mona: Spelade aldrig den.

Hanna: Spelet ser ok ut men det är kontrollerna och ljuden som jag inte tycker om. Jag spelar spel på Playstation 2 ganska ofta, men jag är inte van vid gamla 3D-spel som Sly Raccoon. Ljudet låter konstigt för mig och grafiken är sådär. Inte bara det, men ibland så gör karaktären det man inte vill. Plus så kan man inte skippa scenerna som visas, vilket är väldigt irriterande.


//Hanna och Mona 9D

#EkProfilHT16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar