torsdag 24 november 2016

Tordag 24 Nov.

Torsdag 24 Nov.

Idag fick vi besöka Real gymnasiet och prova på HTC vive. Vi fick börja med att ha på oss den och hålla i två kontroller och rita i en värld. Allting var i 3D så du kunde titta runt och dä du ritar var också i 3D så du kunde titta på den från olika vinklar. Sedan fick vi prova att gå på en planka från en hög byggnad.

Mona: Det var coolt att rita i 3D, det kändes som att jag ritade i luften.
Jag kunde bara ta 3 steg som mest på plankan. Det kändes så verkligt och mina ben skakade.
Jag kommer någ ta Samhällskunskap med inriktningen beteende-vetenskap och jag kommer någ gå i plus gymnasiet eller de geer.


Hanna: Det var ganska häftigt att kunna rita med HTC vive, men jag mådde illa eftersom att det var i 3D. Jag vågade inte gå på plankan. Till gymnasiet tänker jag välja säkert beteende-vetenskap eftersom jag tycker att det är intressant.

//Hanna och Mona 9D


#EkProfilHT16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar